C4DNorge
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
C4DNorge

Cinema 4D forum for norske brukere. Tutorials og tips.
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Cinema 4d, Alpha, Comp

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Saigon
Gjest




Cinema 4d, Alpha, Comp Empty
PosteTema: Cinema 4d, Alpha, Comp   Cinema 4d, Alpha, Comp Icon_minitimeSøn Apr 22, 2007 1:38 pm

Aloah igjen,

Jeg så at Oter4d hadde laget en tutorial ang C4d og AE. Jeg så at han brukte en 3d modell inne i AE. Full 3d, kunne roteres i 3d osv.. Hvordan fikk du dette til? Altså, at det ble mulig å rotere figuren i 3d space. Hvis jeg renderer ut en character e.l med en alpha channel, kan jeg ikke rotere den i 3d space, kun 2d. Ikke si at du renderte ut frame by frame, og sequenced layers i AE later on?


Bottom line, hvordan rendere ut en 3d modell, slik at det gir deg mulighet for rotering i 3d space, inside of AE?

Én ting til, hvordan rendere ut en video med en alpha channel, altså at den sorte bakgrunnen blir transparent, så jeg kan compe den i ae?



Takk folkens
Til Toppen Go down
Sindre




Antall Innlegg : 3

Cinema 4d, Alpha, Comp Empty
PosteTema: Re: Cinema 4d, Alpha, Comp   Cinema 4d, Alpha, Comp Icon_minitimeTir Apr 24, 2007 9:32 am

Du kan alltids rendere ut en alpha channel med mulitpass og en object buffer. Gi alle objektene som trenger alpha channel en composition tag og aktiver object buffer.

Du kan også legge objects under et null object, for så å legge en composition tag på null objektet.
Til Toppen Go down
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Cinema 4d, Alpha, Comp Empty
PosteTema: Re: Cinema 4d, Alpha, Comp   Cinema 4d, Alpha, Comp Icon_minitimeTir Apr 24, 2007 6:44 pm

AE har ikke 3D space. Dermed kan jeg ikke rotere modellen min via after effects. Den ble rendret ut i Cinema 4D. Da må du ha en plugin som heter invigorator eller pro animator, som jeg tror har import for obj.

For å bare nevne det, vil jeg anbefale et program som heter Eyeon Fusion. Der har du et veldig bra 3D space, import av fbx, obj etc, et av de beste 3D particlesystemene der ute, programmet er node basert, og er blant bransjens beste composite programmer.


Akkurat dette med alpha channel har du spurt om i en annen post. Der fikk du også svar.
Til Toppen Go down
Sindre




Antall Innlegg : 3

Cinema 4d, Alpha, Comp Empty
PosteTema: Re: Cinema 4d, Alpha, Comp   Cinema 4d, Alpha, Comp Icon_minitimeTir Apr 24, 2007 9:59 pm

After Effects har jo en form for 3d space. After Effects kan rikitig nok ikke extrude layere, med mindre du har en 3rd party plug in e.l


Man kan enkelt gjøre et objekt 3d kompatibelt, dvs legge på en ekstra akse, også kalt Z akse. Få muligheten til å rotere et eventuelt kamera rundt objektet osv.. Går dog utifra at dette var noe dere selvfølgelig visste.
Til Toppen Go down
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Cinema 4d, Alpha, Comp Empty
PosteTema: Re: Cinema 4d, Alpha, Comp   Cinema 4d, Alpha, Comp Icon_minitimeOns Apr 25, 2007 12:01 am

Å gjøre et object 3D kompatibelt går an, stemmer det, men det er likevel et 2.5D space.

Eksempel:
Hvis jeg skal rotere 3D modellen min (OBJ, 3DS) i after effects, uten å bruke c4d, blir modellen flat som ei pannekake hvis du vrir den tilstrekkelig langt, fordi modellen ligger på en flat layer. AE har ikke et 3D space, og derfor får du ikke den dybden du ønsker hvis du vrir kamera rundt, som i FFI og DF. Derfor roterte jeg i C4D, og ikke AE.
Til Toppen Go down
Sindre




Antall Innlegg : 3

Cinema 4d, Alpha, Comp Empty
PosteTema: Re: Cinema 4d, Alpha, Comp   Cinema 4d, Alpha, Comp Icon_minitimeOns Apr 25, 2007 12:45 am

Selvfølgelig. Old knowledge!


Men som en close på denne tråden (med mindre Saigon hooker opp no)
Renderte du ut filmen med en alpha channel? Så du fikk muligheten til å evt track matte (!) Eller mer appropriate i ditt tilfelle, la alle fx på en solid, her representert som flammer. Alt på en svart BG! ?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Cinema 4d, Alpha, Comp Empty
PosteTema: Re: Cinema 4d, Alpha, Comp   Cinema 4d, Alpha, Comp Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Cinema 4d, Alpha, Comp
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Rendere ut en Alpha Channel?
» Norsk Cinema 4D interesse
» Cinema 4D R11 is here!!
» Cinema 4D
» Realflow og Cinema

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
C4DNorge :: C4D :: Spørsmål-
Gå Til: