C4DNorge
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
C4DNorge

Cinema 4D forum for norske brukere. Tutorials og tips.
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Rendere ut en Alpha Channel?

Go down 
AvInnlegg
Saigon
Gjest




Rendere ut en Alpha Channel? Empty
PosteTema: Rendere ut en Alpha Channel?   Rendere ut en Alpha Channel? Icon_minitimeTir Feb 27, 2007 9:21 pm

Hello folkens!

Jobber som en freelance motion graphics artist, så trenger litt hjelp.
Jeg jobber hovedsaklig med 3d i Maya, men trenger Cinema 4d til en liten oppgave. Anyway, det jeg lurer på er hvordan jeg renderer ut en alpha kanal i Cinema!(?) Altså, millions of colors +

Jeh har prøvd "make preview, deretter valgt TIFF / TGA - millions of colors +, men dette ser ikke ut til å fungere.

Noen som vet hvordan jeg kan få til mitt problem?
Til Toppen Go down
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Rendere ut en Alpha Channel? Empty
PosteTema: Re: Rendere ut en Alpha Channel?   Rendere ut en Alpha Channel? Icon_minitimeOns Feb 28, 2007 1:48 pm

hei, og velkommen til forumet Smile
har du satt den til 32 bit alpha?
Til Toppen Go down
Saigon
Gjest




Rendere ut en Alpha Channel? Empty
PosteTema: Re: Rendere ut en Alpha Channel?   Rendere ut en Alpha Channel? Icon_minitimeOns Feb 28, 2007 5:04 pm

Jeg har kun justert på comressor, dvs fra millions of colors til millions of colors +, som igjen er en alpha kanal..

Hvordan justerer jeg 32 bit alpha? Jeg prøvde å justere på bit i render settings, nærmere bestemt save image, noe som ikke fungerte.

Anyone?
Til Toppen Go down
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Rendere ut en Alpha Channel? Empty
PosteTema: Re: Rendere ut en Alpha Channel?   Rendere ut en Alpha Channel? Icon_minitimeOns Feb 28, 2007 5:19 pm

Dette skal fungere:
save -> path, deretter -> targa -> 32 bit/channel -> trykk på alpha channel -> render in picture viewer.
Til Toppen Go down
Saigon
Gjest