C4DNorge
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
C4DNorge

Cinema 4D forum for norske brukere. Tutorials og tips.
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Ny maskin

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Sakalav
Admin
Sakalav


Antall Innlegg : 15
Age : 55
Localisation : Samnanger (Bergen)

Ny maskin Empty
PosteTema: Ny maskin   Ny maskin Icon_minitimeLør Jun 02, 2007 9:02 pm

Det er så lite som skjer her inne at jeg blir nesten skremt.

Uansett så er jeg jo selv med på at det ikke er så store aktiviteten, og skriver lite, så litt av skylden får jeg jo ta selv også Shocked

Vel, da får jeg skrive som emnet tiltaler.
Jeg var uheldig og fikk sølt melk i min bærbare PowerBook 17" og det var jo litt kjedelig.
Dette tok jeg jo selvfølgelig på forsikringen, så jeg fikk jo en del igjen for den da (ca 15 500,-).
Med tanke på at jeg er den som altid savner kraft i maskinene, så kjøpte jeg meg en ny stasjonær Mac Pro..... Jeg hadde bare råd til standard konfigurasjon, men den er f....meg dyr nok den også..... Oppgradering av ram får komme senere, og kansje et grafikkort hvis jeg har behov for det.

Vel, for å gi en sammenligning på kraften de to maskinene imellom, så har jeg testet begge med Cinebench 9.5..... PowerBooken i sin glanstid klarte renderingen på 2min. og 9sek. Mac Proen som jeg sitter på nå klarer samme test på 15sek.
Ble litt forskjell det gitt, så det blir ikke masse venting på rendering i forhold til før.

Nå blir det så pass greit at jeg faktisk kan gidde å sette meg ned for å lære en del av programmene jeg vil leke meg med.
Det var jo ikke så givende å sitte å lære når man brukte 80% av tiden på å vente..... Da blir man litt lei alt sammen og man synes at alt som har med 3D, Video og Motiongrafikk å gjøre blir rett og slett et ork å prøve seg på.

Vel, som sakt så blir det litt mer fart i sakene nå og det skal bli morro å komme litt mer igang. bounce
Til Toppen Go down
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Ny maskin Empty
PosteTema: Re: Ny maskin   Ny maskin Icon_minitimeSøn Jun 24, 2007 2:57 am

Ja, det er sant som du sier. Forumet er nok rimelig dødt. Får håpe det kommer til å endre seg, men det virker egentlig som de fleste har forlatt, eller droppa programmet. Er i allefall takknemmlig for at du enda holder til her.

Hvordan går det med 3D foresten, Sakalav? Smile
Til Toppen Go down
Sakalav
Admin
Sakalav


Antall Innlegg : 15
Age : 55
Localisation : Samnanger (Bergen)

Ny maskin Empty
PosteTema: Re: Ny maskin   Ny maskin Icon_minitimeMan Jun 25, 2007 5:42 pm

Jepp, forumet er rimelig dødt, men nå er det jo sommer også da, så da kan man jo regne med en ganske laber aktivitet på et forum med så lite brukere (enda).

Når det gjelder 3D, så går det ikke så raskt her i gården desverre, og hadde jo håpet på at dette forumet skulle gi meg masse inspirasjon og svar da, men dette har måtte vike for litt studering i Final Cut Pro som jeg holder på å sette meg litt inni.

En annen ting som gjør at det går tregt er at jeg hater å sitte alene med slike ting, men her rundt meg så er det ingen som har slik interesse som jeg har innen grafikk og video generelt, så det kan bli litt kjedelig i lengden.

Men jeg skal se etter hvert om jeg ikke kan få prøve meg på noe morro :-)

God sommer foressten bounce
Til Toppen Go down
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Ny maskin Empty
PosteTema: Re: Ny maskin   Ny maskin Icon_minitimeTir Jun 26, 2007 3:56 am

Trenger du hjelp til noe til et av dine framtidige prosjekter, som for eksempel 3D eller compositing er det bare å sende meg en mail: aagehjelvik@hotmail.com

God sommer!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ny maskin Empty
PosteTema: Re: Ny maskin   Ny maskin Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ny maskin
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
C4DNorge :: C4D :: C4D Snakk-
Gå Til: