C4DNorge
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
C4DNorge

Cinema 4D forum for norske brukere. Tutorials og tips.
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Presenter deg selv!

Go down 
+5
Sakalav
Holografisk
ztratoz90
Strømberg(Admin)
Hjelvik
9 posters
AvInnlegg
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeSøn Des 10, 2006 4:48 am

Hei! Smile
Som dere skjønner er dette et sted du kan presentere deg selv, eventuelt også med bilde.

Jeg heter Åge Hjelvik og er 16 år. Går Medier og Kommunikasjon og trives. I 3D har jeg kunnskap i Maya, Lightwave og C4D. Driver også med komposisjon og kan en del om det også. Min store styrke i 3D er modelering, og jeg føler jeg kan bli bedre på rendring og den slags. Er moderator på forumet, og er aktiv i besluttninger som blir tatt her. Lager også DVD tutorials innenfor 3D og komping. Håper dere skjekker dem ut Smile


Sist endret av den Søn Jan 14, 2007 6:11 am, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Strømberg(Admin)
Admin
Strømberg(Admin)


Antall Innlegg : 71
Age : 34
Localisation : Verdal

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeSøn Des 10, 2006 2:14 pm

Jeg heter Andreas Strømberg. Går service og samferdsel i verdal.
Har kunnskap i c4d, realflow, After effects og bruker photoshop litt.
Jeg er admin på dette forumet. Ikke noe bilde enda men det kommer vell senere.
Til Toppen Go down
https://c4dnorge.editboard.com
ztratoz90




Antall Innlegg : 53
Age : 33
Localisation : Verdal, Norge

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeSøn Des 10, 2006 4:46 pm

Hei jeg heter Olaf Andreas Øvrum og bor i Verdal.
Er 16 år, og går service og samferdsel. trives ganske så bra.

Jeg har så vidt begynt med Cinema 4D, begynte for en måned siden, eller mindre, men jeg synes selv at jeg begynner å beherske C4D.

Jeg er bare vanlig member på dette forumet, men jeg føler jeg er den mest aktive personen her Very Happy
jeg liker å fordriver tiden med trening og C4D.

Har dessverre ingen bilder av meg selv, men skal laste opp et bilde så snart jeg får det Smile
Til Toppen Go down
http://www.allebarna.no
Holografisk




Antall Innlegg : 2
Age : 50
Localisation : Slependen

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeLør Jan 20, 2007 2:33 am

Hei,
Jørgen fra Holografisk her!

Jeg driver Holografisk Virtual Reality Norge AS (langt navn grunnet sammenslåing av to firmaer) og driver med design, visualisering, kursing og salg av programvare. Hoved fokus i 8 år har vært NURBS modellering i Rhino for design, konstruksjon og produksjon, men er nå også over på komersiell visualisering av prosjekter. Rhino har jeg forhandlet og kurset i 6 år og ble i fjor forhandler av Cinema4D og Vue, og i år Adobe.

Målet innen Cinema er å bidra med utviklingen og etableringen av Cinema4D i Norge og bistå profesjonellt med tjenester og kunnskap også i C4D.

Tidligere erfaringer med 3D er (Rhino selvfølgelig), Vue, MAX, trueSpace og Poser. (kun det nødvendigste for å få jobben gjort Wink Og jeg forhandler kun programmer jeg kan (og skal kunne) meget godt. Jeg gikk over fra MAX til Cinema siden jeg var lei av et program som krasjet og ikke minst fordi med V10 så er Cinema på høyden med de store samtidig som det har en glimrende læringskurve og er like pålitelig som en tysk bil.

Dette forumet er et glimrende tiltak og jeg håper det vokser seg stort og sterkt!

Som en hyllest til dere har jeg nå bestillt www.c4dnorge.no og videresendt den siden til dette forumet. Alle utgifter på den adressen vil jeg selvfølgelig dekke! Ønsker dere som driver forumet e-mail konto der så kan jeg ordne det, enn så lenge er e-mailserveren inaktiv.

Vennlig hilsen Jørgen Holo
www.holografisk.no
Til Toppen Go down
http://www.holografisk.no
Strømberg(Admin)
Admin
Strømberg(Admin)


Antall Innlegg : 71
Age : 34
Localisation : Verdal

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeLør Jan 20, 2007 2:05 pm

Takk så mye for din inntresse Holografisk:) Det vi sliter mest er opp lastning av animationer og bilder, siden vi ikke har noen plass. Så inntil videre må man laste opp animationer og sånt på eksterne netsider. Vi håper og få fikset det snart.
Til Toppen Go down
https://c4dnorge.editboard.com
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeMan Jan 22, 2007 5:31 pm

JØRGEN! det var utrolig snilt og vi er glad du liker vårt tiltak, som Norges eneste C4D forum!
Velkommen!Very Happy
Til Toppen Go down
Sakalav
Admin
Sakalav


Antall Innlegg : 15
Age : 55
Localisation : Samnanger (Bergen)

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeFre Jan 26, 2007 6:01 pm

Hei.

Jeg heter Fred Morten og er en gammel hau på snart 38år.
Jeg har ikke vert noe borti 3D før (har prøvd 3D Max), men jeg bruker Mac selv, så da blir det et annet program jeg må bruke. Jeg har dog så vidt sett innom C4D, og må si det at det ser en del lettere og mer oversikktelig ut enn 3D Max.

Jeg har ikke tenkt å bli noen verdensmester i dette, men det er noen deler ved 3D som fasinerer meg veldig.
Har lyst å starte eget firma som holder på med 3D, men det er masse jeg må lære først.... Det ene programmet som jeg må sette meg inn i er faktisk Vue, men jeg må sette meg inn i et annet program også, og det står nå mellom C4D og Strata, men siden vi nå har et Norsk C4D forum, så taler jo det en del for at jeg vurderer å bruke C4D.
Det er altid en fordel å diskutere på sitt eget språk, men klarer meg greit i Engelsk også da.

Ellers så er jeg faktisk utdannet industrimekaniker, og har vel skrudd på alt av mekaniske ting oppgjennom årene. Begynte med data så sent som i 1998, og gikk over til Mac i 2005 (har ikke angret på det gitt) Smile
Kluet er at jeg idag kun sitter på en bærbar maskin, og den egner seg ikke så godt til å drive med 3D og motiongrafikk på. Skal se om jeg ikke kan få meg en stasjonær Mac snart, og da kommer nok intensiteten og lysten til å lære meg 3D og motiongrafikk til de grader.

Forumet her har vel vert ganske etterlengtet for min del, for Storedyret er ikke plassen for meg på dette området (er ikke altid like lett å få svar der).

Vel, dette var det jeg kom på i farten, og jeg tenker jeg lar det være med det Smile
Til Toppen Go down
Strømberg(Admin)
Admin
Strømberg(Admin)


Antall Innlegg : 71
Age : 34
Localisation : Verdal

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeFre Jan 26, 2007 7:47 pm

Høres bra ut og velkommen til forumet:)
Til Toppen Go down
https://c4dnorge.editboard.com
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeLør Jan 27, 2007 3:35 pm

- Ikke kjøp Strata om du har valget i mellom det og Cinema 4D! R9/R10 er nok det beste valget.
Til Toppen Go down
Sakalav
Admin
Sakalav


Antall Innlegg : 15
Age : 55
Localisation : Samnanger (Bergen)

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeTir Jan 30, 2007 1:38 pm

Beklager at jeg går offtopic her nå.

Det var ikke mye til grunnlag du kom med Oter4D når du sier at jeg skal kjøpe Cinema 4D i stede for Strata.
Begrunn din påstand saklig, og jeg skal ta det seriøst Smile

Jeg viste ikke helt om jeg skulle starte en ny topic ang. dette svaret, eller om jeg skulle svare her.
Hvis det er ønskelig med en egen topic, så er det bare å flytte den Smile
Til Toppen Go down
Strømberg(Admin)
Admin
Strømberg(Admin)


Antall Innlegg : 71
Age : 34
Localisation : Verdal

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeTir Jan 30, 2007 3:06 pm

Greit det med offtopic. Så lenge det ikke blir en vane. Jeg synes du skal prøve begge programmene laste ned en demo. Og så tar du den du liker best og trives med. Skal ikke si noe om strata jeg har ikke noe erfaring med det. Jeg går ut ifra at uansett hva du velger så velger du sikkert rett:)
Til Toppen Go down
https://c4dnorge.editboard.com
Dark Crypto




Antall Innlegg : 1

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeTor Feb 08, 2007 11:00 am

Hei alle, jeg er Dark Crypto, jeg er eieren av C4D4U, jeg arbeider med Strømberg en bra bit, jeg utstyrer ham med å plass for denne website, bemerker at jeg ikke faktisk taler norsk, jeg er akkurat kjøre en oversetter slik trist om det er fattig
Til Toppen Go down
Eirik




Antall Innlegg : 2

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeSøn Mar 04, 2007 3:11 am

Jeg heter Eirik, er 16 år, å går på medier å kommunikasjon.

Har hatt cinema en del nå, å tusla med det i et år snart, har aldri blitt seriøst god, men tenker å begynne å jobbe mer emd det nå, siden det interreserer meg veldig.

VELDIG fint å se et norsk c4d forum! det er ufattelig bra! stå på karer:)
Kan prøveå holde med noen bidrag selv.

mvh Eirik.
Til Toppen Go down
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeSøn Mar 04, 2007 8:18 pm

Velkommen Erik! Vi gjør så godt vi kan, selv om det ikke har kommet treningsvideoer på lenge. Det er noe jeg lover å gå i gang med når jeg har tid.
Hvor går du Medier & Kommunikasjon foresten?
Til Toppen Go down
Eirik




Antall Innlegg : 2

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeSøn Mar 04, 2007 9:06 pm

Møglestu vgs, i Lillesand, Som ligger i aust-agder, bor i grimstad da Razz hehe.. =)
Til Toppen Go down
Larsmagnus




Antall Innlegg : 1

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeTor Mar 15, 2007 10:36 pm

Lars Mangnus her. jeg er fra Lillestrøm og er 32 år Smile
Til Toppen Go down
Strømberg(Admin)
Admin
Strømberg(Admin)


Antall Innlegg : 71
Age : 34
Localisation : Verdal

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeTor Mar 15, 2007 11:33 pm

Fint att du fant frem til siden vår Smile
Håper du blir et aktivt medlem.
Til Toppen Go down
https://c4dnorge.editboard.com
vidarius




Antall Innlegg : 4
Age : 50
Localisation : Göteborg, Sverige

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeFre Apr 06, 2007 4:16 pm

Hei Vidar heter jeg jeg er nok en bestefar sammenlignet med mange andre her, jeg er 33år og jobber som grafisk designer og 3D Visualizer.
Jeg bor i Sverige fordi nivået på 3d og design er (mener jeg) høyere.
Jeg savner et godt norskt forum for oss som jobber i Cinema 4D og ser ut som jeg har funnet det, her inne.
Savner også et norskt forum for realflow...noen som vet om et?

Verktøy:
Cinema 4D R10
Realflow 4
Adobe After Effects
Til Toppen Go down
http://www.idad.no
Strømberg(Admin)
Admin
Strømberg(Admin)


Antall Innlegg : 71
Age : 34
Localisation : Verdal

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeFre Apr 06, 2007 6:07 pm

Hei. Vidar.
Bra att du liker forumet vårt, tror nokk du har rett når det gjelder nivået på 3D i sverige. Men det med Realflow forumet har ikke funnet noen jeg(Har lett litt selv).

Hilsen C4DNorge Admin.
Til Toppen Go down
https://c4dnorge.editboard.com
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeSøn Apr 08, 2007 8:25 am

Hei Vidar og velkommen.

Link til internationalt forum:
http://www.realflowforum.com/index.php
(trenger alt være på Norsk?)
Til Toppen Go down
vidarius




Antall Innlegg : 4
Age : 50
Localisation : Göteborg, Sverige

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeSøn Apr 08, 2007 1:52 pm

Åge Hjelvik skrev:
Hei Vidar og velkommen.

Link til internationalt forum:
http://www.realflowforum.com/index.php
(trenger alt være på Norsk?)


Neida, men det styrker nasjonalfølelsen *ler*
Jeg har registert meg på realflow forumet (det internasjonale) det er ganske bra, men hadde hvert kult å hatt et norskt forum på realflow.
Takk for linken forresten.

Vidar
Til Toppen Go down
http://www.idad.no
Hjelvik
Admin



Antall Innlegg : 81

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeSøn Apr 08, 2007 2:53 pm

C4Dnorge er ett alternativ foreløpig, hvis du vil poste noe fluid simulering du har laget. Men jeg tar hintet ditt;)
Skal faktisk gå i gang med å lage nettside/forum det siste halvåret.
Det hadde jo vært en ide å utnytte muligheten. Vi får se hva det blir til:)

Hva tenker du om en Rf side i tillegg til andre programmer, eller en ren Rf side? Jeg ser for meg det blir litt kaotisk å skulle lage nettside for alle programmer man er interessert i:lol:
Til Toppen Go down
Strømberg(Admin)
Admin
Strømberg(Admin)


Antall Innlegg : 71
Age : 34
Localisation : Verdal

Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitimeSøn Apr 08, 2007 2:54 pm

Så klart man kan poste realflow animationer her, fleste parten av oss vet jo en del om det.
Til Toppen Go down
https://c4dnorge.editboard.com
Sponsored content





Presenter deg selv! Empty
PosteTema: Re: Presenter deg selv!   Presenter deg selv! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Presenter deg selv!
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
C4DNorge :: C4D :: C4D Snakk-
Gå Til: